Tacka vet jag MIDI ;)

Hej hållå! Guva skönt! Jag börjar jobba om 2 veckor vilket betyder att jag har semester nu :) (Har ju varit ledig ett tag nu, men nu behöver jag inte söka jobb längre:) Så jag tog mig tid att hålla på med musik och spela in lite. Jättekul, flera månader sen nu! Men det var inte en dans på rosor inte haha, sitter man i sitt sovrum och inte i en studio och spelar in aukustisk guitar så är det väääldigt svårt att undvika diverse ljud... speciellt på denna galna gata!

När jag väl fick in en bra tagning (jag är inte guitarist så det tog ett tag;) så är det såklart en hund som skäller med på inspelningen! Sen kom min rumskompis med med hennes telefonkonversation när hon pratade ute på balkongen, skrikande hajkare, en lastbil som kom och drog upp och ner sin bakdörr, sen skjöt "backalarmet" medan den backade ner låångsamt! Det kom en helikopter!, grannen badade så vattendån och knackande rör kom med, ett bilalarm gick igång, garageporten skramlade (rummet är precis ovanför den), sladdade bildäck.... ja, jag har säkert glömt bort en del, men som ni förstår var det inte en lätt upppgift haha! Tackar vet jag MIDI! (då man använder sig av ljuden i datorn kan man säga:)

Den här bilen ska jag åka runt med och ge igen hehe ;)



Eller kanske sprida min musik på detta vis ?! ;)

Nu ska vi ut på en liten tur! Kramar!


Kommentarer
Postat av: Emil

Haha Gud vad jag vill ge tillbaka till dessa hikare och sopbilar! Puss puss

2010-07-25 @ 00:54:25
Postat av: Linnea (favoritsyrran)

hahahaha....tufft att forsoka spela in i sovrummet maste jag saga. Men du far skriva nagot som inkluderar de ljuden........och da blir det sakert inte ett ljud nagonstans nar du splar in.

2010-07-25 @ 01:54:17
Postat av: Ray-Ray Rock-Dock

Ey yo yo!

Muddafuckin awesome babe! Doin some hom-recs aint always easy!! I knoooow!! I do a lot of home-recs myself! You can call me a home-recer! Haha... I slap those bitches up!

Yea, diggin it! Gotz to! You know!!

Straight down to da b-side honey!

Peezzzz!

Ray-Ray

2010-07-25 @ 02:09:06
Postat av: Mor

Ha ha vad rolig du är hjärtat!men jag förstår vad jobbigt samtidigt,tur du kan ta det med humor:-)Gör som syrran föreslog komponera med störljud!Men då blir det nog så som hon sa haha det kommer inget stör, thats life,men du har ju flyt!Vilken bil o vilka högtalare!!!! Häftigt

2010-07-25 @ 13:05:16
Postat av: Linnea (favoritsyrran)

hahahaha Ray-Ray is funny. Should also look into standup comedy. I'll be there for that.

2010-07-31 @ 20:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Resor Blogg listad på Bloggtoppen.se