Moonlight Hike!

Ja dagen fortsatte... med en Moonlight Hike! Emil åkte och repa och jag följde med mina roomies Sofia och fredrik till Topanga Canyon! Vi skulle möta upp ett gäng kl 9 och det skulle ta 2 timmar och då var picnic-uppe-på-toppen-pausen inräknad. Jag och Fredrik var redan trötta innan vi ens klivit ur bilen och så fick vi vänta på alla som kom sent (fick jag smaka på egen medicin hehe). Medan vi satt i bilen och vänta så var sofia så brilliant att hon googlade på om mountain lions som finns i Topanga! Eeeh vi blev ju inte mer peppade haha men vi lärde ju oss iallafall hur vi skulle försvara oss om dom attackerade! HAHA!!!
Vi kom äntligen iväg i mörkret och gick och gick och gick.... och gick! Det här var en väg som aldrig tog slut! mitt i mörkret också, man blev ju inte piggare direkt haha! Jag var superhungrig och längtade bara hem till att få äta Emils fantastiska köttfärspaj :)
Så när vi hade gått en timme! Så trodde vi ju att vi skulle vara framme så vi frågade... men då visade det sig att vi ungefär var HALVVÄGS!!! Och sen ska vi tillbaka också! Javisst det var ca. 1 mil !!!! HAHA sååå himla komiskt haha! Värsta äventyret mitt i natten och trodde aldrig vi skulle komma tillbaka haha! (fick ju vänta på diverse fotografering med 30 sek slutartid och vin och röka pauser... mmm nyttigt att hajka vettu! HAHA!



ÄÄÄntligen var vi uppe på toppen och stannade för att fota och picnicka. Jag var så extremt hungrig (trodde jag skulle vara hemma vid den här tiden och äta:) så jag var inte blyg med att knapra deras kex och hummus haha :) Tack vare snackset så klarade jag av att gå tillbaka, men det var en låååååååååång mörk väg haha!
Kom hem kl. halv 3 och sov som en stock! :)

Nästa gång är jag förberedd och vet hur extremt långt det är och ska ha med MAT. Och ta med Emil så jag kan hålla nån i handen :) .....eller vi tar nog motorcykeln och åker upp istället HAHAHAHA!!!


Fidde och sofia på TOPPEN! :)



Kommentarer
Postat av: Mor

Gud så jobbigt!men samtidigt måste det ha varit dunderhärligt att ha gjort det,nästan som att åka till blåkulla i dag (skärtorsdag idag) fast då åker man ju kvast!Vilka super vyer/bilder (som vanligt)

2010-04-01 @ 16:13:19
Postat av: hananh

nice view!!

2010-04-16 @ 16:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Resor Blogg listad på Bloggtoppen.se