I Studion på Mutato Muzika!

AAsroligt, jag blev "inkallad" till studion att sjunga av chefen. Superkul, det det ska vara en 30 sekunders låt till en A-sida på en vinylsingel som ska ges till massa kändisar på en välgörenhetsgala här i Los Angeles! Haha grymt kul var det! Min chef Mark Mothersbaugh ska vara på B-sidan och med samma text som jag sjunger "håller han tal" :)

Vinylsingeln kommer i en kartongliknande förpackning med nål som man viker ihop till el vinylspelare! GRYMT! Så man spelar skivan själv med hjälp av en penna eller dylikt som man snurrar skivan med manuellt! Sååå coolt!  





Jag i studion på Mutato Muzika! :)

De la på sjuukt mycket autotune (en pitchcorrector som ger ett robotliknande sound om man maxar -som Cher får för de drar på på max) ja för att få ett vrickat sound, så hur bra det låter vet jag inte ;)



(Har kollat 2 lägenheter idag också.. måste ha kollat drygt 25 lägenheter nu! Puh!)
Kramkram sålänge!

Kommentarer
Postat av: Big SIS

Du är så himla duktig. Du får skicka över ett ex hit till Svedala

2010-11-03 @ 09:56:07
Postat av: Mor

Sååå kul !!!Bra Ronja!!! kanske kan få en sådan förpackning så kan jag spela mina vinylskivor?? Skoja!!!Låter urgrymt!!! Vad kul att få lite blogg igen till morgonfikat! (Härligt du ser vad som dök upp bakom hörnet) Vilket jobb med lägenh.Hoppas ni får napp nu snart!!!Kram mama

2010-11-03 @ 13:34:28
Postat av: Mor

PS Cher soundet älskar ju jag det vet du!DS

2010-11-03 @ 13:35:47
Postat av: linnea

Jattekul att se dig i studion. Nu galler det bara att ordna med kontrakt..hehe

2010-11-03 @ 14:13:11
Postat av: hannah

fan va fett.



1. FIXA EN AV DOM SKIVORNA TILL MEJ, SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA. det vore den bästa presenten nånsin.



2. DOM DÄR SPELARNA I PAPPER KOM PÅ DEN HÄRLIGA GAMLA TIDEN, JAG HAR JU VINYL HISTORIA I BLODET NU. SPÄNNANDE ATT SÅ MKT "RETRO" STUFF BLIR POPPIS SÅ FORT IGEN, de e som o sampla hip-hop, orginal idén vet ingen om typ. förutom nån smartskalle som bestämmer sej för o releasa skiten igen. thank god for copyright även om de faktiskt e rätt värdelöst.



COola bilder, collt du är med på skivan och ditt jobb verkar perfekt för dej!



SKRIV TILL MIG SNART!

2010-11-03 @ 18:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Resor Blogg listad på Bloggtoppen.se