CLOUD SERVICES...

.....Ja alltså inte något slags frikyrkligt påfund som erbjuder tjänster i himmelriket. Nej.

Det kallas SKYTYPING. Det är som reklam skrivet i himmelen! "Sky Billboards" som ses av 2-3 miljoner människor! Varje bokstav är högre än Empire State Building = 381 meter! (Haha ja, jag har gjort min reearch;)
ASCOOLT tycker jag! Men dyyyrt, kostar ca: 1800 DOLLAR! för runt 25 bokstäver.... och bokstäverna blåser ju dessvärre bort snabbt så det blir dyra 20 minuter det där!

Det är 5 gamla vintage flygplan som fyger jämnsides (i formation:) och synkat med hjälp av datorer, släpper ut en slags -miljövänlig- rök och på så sätt skriver i luften! Jag har sett det förut, men inte lyckats fota. Det ser så häftigt ut när de flyger och man följer planen när de skapar bokstav för bokstav... Skrivet över Hollywoods gator!

Såå coolt, och månen fick jag med också :)





Jag hade tyvär bara suddiga mobilkameran med mig så man ser inte själva planen, provade filma också men
man såg ju knappt boktäverna haha. Så då hittade jag videos på nätet och hittade värsta spännande klippet ;) HAHA!

RIVIG SKYTYPERS VIDEO ;)


Jag tycker det skulle vara en perfekt grattishälsning... lite sent för i år hehe, men varför inte ett FRIERI i himmelen?! ;)


-        -       - -       - - -       - - -      -         -         -         -     - - - -            - - -  
- -   - -     -     -     -     -     -      -      -     -           - -    - -     -                           -
-   -    -    - - - -    - - -       - - -          -               -    -    -     - - -                -  - 
-         -    -       -    -      -     -      -        -               -          -    -                      -
-         -    -       -    -       -    -       -       -               -          -    - - - -             -








Kommentarer
Postat av: Mor

Läckert!!! har sett här hemma men vi har nog inte lika stora bokstäver!!! Som vanligt i USA everything is big! Att du lyckades fota......läckra bilder....som vanligt!!! Kram mamma

2011-02-23 @ 12:29:48
Postat av: Linnea

Man lar sig nagot nytt varje dag. Snacka om research. Intressant oxa

2011-02-23 @ 15:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Resor Blogg listad på Bloggtoppen.se