Tar pits!

ojojoj vart tar tiden vägen?! När jag gick i skolan så kunde jag blogga upp till 6 gånger på en dag haha nu när jag e ledig så hinner jag knappt med! Ju mer man har att göra desto mer hinner man! Tyvär så är det lite sant, men när jag inte måste använda datorn till skolarbete så får den gärna var avstängd :)

Vad har gjorts sen sist då... jo vi var på museum häromdagen, det var asballt! Vi skulle till LACMA, ett av de största västra USA, men de hade fri entre efter 5 så då gick vi till ett annat museum sålänge :)  (jag har tyvär många snållikheter som Ove i solsidan HAHA! Det e ju klockrent, vi kolla över nätet )

Det var "tarpits" alltså små tjärgropar som fortfarande bubblade, ashäftigt! Ute i parken liksom! Det ligger nere i ett område som heter "Park LA Brea" (vi bor vid gatan La Brea, den e superlång) och vi lärde oss på museeumet att brea betyder tjära på spanska! Man lär sig nåt nytt varje dag ;) inne i museumet så var massa utgrävda skelett som dom sorterat i 15 år, and still counting! De gör fortfarande utgrävningar där i tarpitsen! Heelt sjukt, bara för att stackars djuren fastnade i tjäran (som världens superlim haha) och benen därför bevarats så bra.
Kolla bilden under, det bubblar fortfarande upp tjära! Sen e det Emil och jag som ska vara pretto haha! Och vi fick tom kolla in när de satt och grejade med skelett och annat... så uppdaterar dom på whiteboards vad dom gör haha old school - twittering! haha!



LACMA museumet kom ju tyvär lite i skuggan eftersom att detta var så coolt:) men det var oxå bra, massa tavlor och konstverk, som man såklart inte fick fota:)

Nu ska jag fortsätta skriva på min bok! Jag e heeelt lycklig, det är så himla roligt, jag älskar all kreativitet som kommer med ledighet :) Jag skulle bli en perfekt husfru haha! Iallafall det blir en rolig roman om en tjej som bor i LA! Haha INTE om mig:)  kram sålänge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Resor Blogg listad på Bloggtoppen.se