Fullärd!

Ja nu är jag fullärd motorcyklist! Man är inte det förrän man har ramlat! Jag citerar min mamma:

"Det stora är inte att aldrig falla, det stora är att resa sig efter fallet"


Så sant, så sant! Jag mår jättebra, föll lite, men jag reste mig och körde hem 2 timmar med en skramlig rackare :) (Vi var långt borta i Calabasas och Topanga Canyon).
Blev mycket starkare av det och inte rädd för att ramla längre, nu har jag ju gjort det och det blev bara lite skrapsår (fick skrapsår på armen och på bröstet och to.m sand in i BH:n haha men landade mjukt iallfall HAHA!) och haltande haha! Nämen skadade knät lite så det svullnade upp, idag är svullnaden nere men kan knappt böja benet :(  Hela vänstra sidan värker lite, och "tumm-dynorna" haha men det läker snart! :)



Visst var det läskigt! Jag blev chockad och hyperventilera, men lugnade mig snabbt när Emil påminnde om att jag inte har försäkring haha! Det kan ju bli dyrt! För snubbarna som stannade och ville hjälpa ville även ringa ambulans. Vilket de förmodligen gjorde...

Det mest dramatiska var ju den amerikanska utryckningen hahaha!
Förutom de i de 2 bilarna som stannade och satte sig brevid mig så kom polisen, ambulansen och en brandbil! AMERIKA! HAHA!
De frågade ut mig och skulle testa hur pass mycket i chock jag var och frågade om jag visste vilken dag det var, haha det vet jag aldrig haha men jag passerade gåtorna (mitt namn visste jag klart och tydligt haha!)

Jag blev värsta stålkvinnan i oron över att ambulansen skulle ta med mig och lät inte ens Emil hålla om mig haha, jag putta bort han och fräste
"Nej, dalta med mig sen, nu måste jag verka normal" HAHAHA så sjukt kul! Han var så bra så! :)





(Mamma jag hade jacka och handskar när jag körde: ;)

Efter vi sagt till ambulans, brandkår och polis att det var lugnt och små-ljög lite om att vi skulle följa polisens ord om att bogsera hem motorcykeln så åkte de iväg... och Emil gjorde mig på bättre humör med att fota , det blir jag alltid glad av :)

Det gick bara lite för snabbt för mig i en snäv U - kurva och så tar ju inte bromsarna på sand. Om jag inte satt mig upp på "hästen" direkt så kanske jag inte vågat sen?! STARKT, stolt över mig själv :)

Tack Emil för en annars mysig dag, med kycklingwrap på stranden i Malibu och massa andra finfina kurvor :) För jag är faktiskt en toppenförare, det säger to.m Emil, att jag kör som en Gud! Men Gud kan ju inte heller alltid vara perfekt ;)

Kommentarer
Postat av: Vera

Jag röstade på din sko! fem stjärnor! ^^ du får gärna rösta på min bild men bara om du tycker den är värd det. http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=7054 kram!

2010-08-04 @ 22:56:33
URL: http://suitedup.blogg.se/
Postat av: Ray-Ray Mastah Chillah!

Oh baby baby baby girl, u alright? Aint no game messing around with those beasts on wheels! You should do like me, zzztick to chilling and bringing the party! Yeah, dats what I dooo! Its way more safe for a delicate flower like yourself! If you were mine id put you in a crib made of bling bling to da ringaling and never let you out my honeylips to be hurt by da cruel cruel world...

Haha, no, I dont do dat! I let my woman run free! Im no slave keeper! On da contrary, im a slave to da woman...



I read your blog thru goOoOogle translate cause I aint know german and I like the meaning of the sentence in bold in the beginning. (Yea, bold lettahz! Thats whats up!)



"It is great not to never fall, it is great to travel with the case"



Yah woman! Never falling is what its all about! Gotza stayz upz!

And how you gonna travel without a case!? You gonna wear all your clothes at once! Ah nah woman! You gotta put it in a case if youre gonna travel! No doubt about it!!



Ah my sweet strudel-puppy, writing has made me tired! Ive gotza pour me a screwdriver on da rockzZz and chill for a bit!

You keep keepin it real now!!



Peez out from da Ray Ray!

2010-08-05 @ 21:33:24
Postat av: Mor

Så bra Ronja,att det gick bra!!! Rolig är du mitt i allt också,Tänk att du fick till några foton också!!!!Men det fick dig väl att skärpa till dig inför kameran ,Bra :-)Har inte haft internetconection förrän nu ,därför så sen med komentarer,kom hem igårkväll o kopplat upp mig nu. kram

2010-08-09 @ 10:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Resor Blogg listad på Bloggtoppen.se