Fler "hemliga tips" till bättre sång ;)

Ja, jag har börjat med ett ny kategori här på bloggen - sång:) Under musik kategorin vill jag ha mer musikskapande, produktion osv.. medan här mer fokuserat på just sången:) Allt från mitt sjungande till hur man tar hand om sin röst!

Jag utlovade att skriva om vad för saker och ätbara ting som är bra för rösten... ja jag skrev ju en del sist men här kommer mer!

√ Lakritz! Mums det är det bästa, men samtidigt är det ju socker i så man behöver ju inte proppa i sig ;)

√ Citron -tex. med vatten och honung

√ C-vitaminer, prova tuggbara! (men som jag skrev tidigare INTE apelsinjuice, det kan lätt "fräta" på stämbanden, speciellt om man har problem med sura uppstötningar och/eller halsbränna)

Ja som sagt det här är roliga tips och det är inte så att jag lever efter dom här punkterna, och tror att jag ska sjunga duett med Mariah Carey bara för att jag snaskar i mig lakritz HAHAHA!!!

Men roliga saker att tänka på iallafall, för det är så individuellt med hur kroppen och stämmbanden reagerar. Jag tex. är jättekänslig mot att äta fett/mjölkprodukter, tex cheeseburgare med OST på innan jag ska sjunga...nej nej! :)

Jajusste × FETT kan också vara under rubriken "undvik"! Alltså i samband med sång haha, nästa tipsande kan få bli om vikten haha! (Har själv gått ner 25 Kg tidigare!) Kram sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Resor Blogg listad på Bloggtoppen.se