Chokladdoppad-Banan!

Haha ja det var det jag åt igår när jag blev så trött haha, banan! Eller rättare sagt -
Fryst chokladdoppad banan med nötkross!

1 - Man fryser in bananen efter att man har spettat dom ;) spetta först annars gör pinnen som den vill :)
Lättast om man tar av skalet innan man fryser in men då kan det bli "fryslukt" om man har bananen inne en längre tid som jag hade. Det räcker över natten, men jag hade över en vecka för blev aldrig sugen haha! Och igår åt jag för att jag ville fira min jobbintervju som gick så bra :)

(De blir godare om man ger dom ett varsitt hjärta också ;)



2 - Smält choklad och doppar bananen i, eller smetar över med sked som jag gjorde.
3 - Man måste skynda sig att doppa ner/hälla över nötterna för chokladen stelnar nästan direkt för bananen är fryst. Jättecoolt tyckte jag haha! Jag hackade jordnötter men går nog bra med vilka som helst :)





4 - Sen äter man! :) Super gott när nötchokladen krossas i munnen! Som en 88 lite sa Emil. (Ja jag fick han att smaka 1 tugga, men ingen mer frukt för hans del ;)
Fick inspiration från ett program på Food channel om ett hak som sålde sånna här. Går såklart lika bra att göra utan att frysa in bananen. Choklad och banan är en av mina favvokombinationer, men det var så kul att prova att göra det till en slags glass :)

Haha ser lite skelögd ut på bilden - ett öga in i kameran och ett på bananen! HAHA! ;)

kram♥


Kommentarer
Postat av: Emma

ser jättegott ut! det där ska jag prova :D

2010-07-07 @ 23:12:06
URL: http://emmalundback.blogg.se/
Postat av: Mor

Nej vad läckert!! blir ju faktiskt en slags glass,även om jag inte gillar banan annat än friterad ,du vet så måste jag nog prova detta lät supergott .(kommer du ihåg mina chokladdoppade jorgubbar o apelsinskivor)Men detta med att frysa den o sen chokladdoppa var väldigt inovativt riktigt coolt :-)

2010-07-08 @ 14:36:24
Postat av: Mor

Hjärtan på var ju en extra piff också hjärtat mitt du är så Gooooo :-)))

2010-07-08 @ 14:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Resor Blogg listad på Bloggtoppen.se