Dubbel Picknick

Jaaa vad mysigt jag älskar picknicks! Jag och Emil åkte runt på biken och leta efter en ny park att sitta och äta ostmackor i haha! Vi kom till en slags park (iallfall en gräsplätt haha) i "lilla armenien" där vi åkt förbi många gånger men aldrig åkt upp.
Där satt vi uppe på en liten kulle och jag åt mackor och en citronklubba som jag fick på en pantbank vi var inne på innan. HAHA alltså inte en begagnad klubba haha, stabilt ställe att ta emot en klubba på haha väldigt snällt tycker jag iallafall! :)

Vi går runt lite på plätten och mot husen som är där uppe. Det visade sig vara ett konsthak och ett museum! Det stängde precis när vi gluttade in på öppetiderna. Tro inte att en "herre" kommer och öppnar och säger "I turn the lights on for you!" Så där fick vi gå på museum också! 





Sen åkte vi vidare till "Food 4 Less" som ligger i "lilla armenien" och köpte grillad kycklig, potatisklyftor och jordgubbar och drog på picknick nr.2! Jaaa! Griffith Park ligger bara rakt upp därifrån så vi åkte dit:)



Uppe i griffith Park var det inte bara en siamesisk jordgubbe ↑ haha!
utan även "naturrutan" haha då vi studerade alla svärmande getingar som vägrade ge sig av! Heelt stört!
Hur ofta äter getingar kyckling? De var som tokiga så vi flyttade på oss men de kom igen. Jag la ett par bitar på sidan och lockade dom dit med kycklingklubban... en rackare satte sig på en dubbelt så stor bit som han själv och drar loss värsta biten och FLYGER IVÄG MED! Alltså jag vet inte hur vanligt det är men det var första gången för mig haha! (Önskar jag hade kameran med att filma, fotade med telefonen)


BTW: Jag tyckte killen i reklamen i förra inlägget (inte barnet utan moppekillen;) var lik en gammal kompis haha det var visst han! Grymt! :) Skrev till han igår och frågade om lite kontakt-tips :)
kram

Kommentarer
Postat av: Mor

Men det är ju han ju Kram

2010-07-04 @ 22:46:15
Postat av: Mor

Vilken gubbe

2010-07-04 @ 22:48:26
Postat av: Mor

Vad mysigt ställe ni hamnade på,o vad gulligt att han kom o öppnade åt er extra på museet!!! Aldrig varit med om att getingar ätit kyckling!!!mördargetingar haha :-)

2010-07-05 @ 20:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Resor Blogg listad på Bloggtoppen.se